Jenny van Rooij over Laat de klant naar jou komen – 30-minutenversie

door Erno Hannink, 21-08-2011 in Boek

Jenny van Rooij laat me via de mail weten wat ze van de 30 minuten versie van mijn boek vindt.
Blij mee!

“In slechts 30 minuten klaar om écht en concreet aan de slag te gaan met mijn internetmarketing?
Dat leek me wel wat!

Erno Hannink laat je in deze 30-minutenversie van Laat de klant naar jou komen in rap tempo kennismaken met de belangrijkste aspecten van marketing van zzp’ers in deze tijd van sociale media.

Hoe zet je Twitter succesvol in? Hoe begin je een blog? Wat is de meerwaarde van een digitale nieuwsbrief? Erno biedt steeds een mix van inhoudelijke (wat? waarom?) en meer technische (hoe?) informatie. Ik zie het als een praktisch soort ‘werkboek’ vol met tips en verwijzingen voor als je meer wilt.

Voor beginnende ondernemers als ik, is het een prettige handleiding die je stap voor stap kunt opvolgen. Lekker no-nonsense, gewoon beginnen en doen! Maar dan wel weten wát je doet en waaróm.

Erno spreekt zijn lezers op een uiterst prettige manier aan. Zijn taalgebruik is helder en zonder franje. Alsof hij naast je staat en over je schouder meekijkt.

Met deze 30-minutenversie is ook meteen een van de vele tips uit het boek geïllustreerd: door gratis weg te geven zet je jezelf in the picture, bouw je vertrouwen op en trek je uiteindelijk (meer) klanten.

Ik ben om, en kijk al uit naar Erno’s volgende boeken. Dit is in elk geval een aanrader!”

Jenny van Rooij

Jenny van Rooij tekstcorrectie & redactie
Voor een tekst die tiptop in orde is, waardoor de inhoud nóg beter overkomt.

Dank je wel Jenny!

Social Media Boekentip van Marvin de Reuver

door Erno Hannink, 31-08-2010 in Lezers

Op zijn site is Marvin een rubriek social media boekentip gestart. Als tweede boek wordt Laat de klant naar jou komen behandeld. Het eerste boek was van Erwin Blom – Handboek Communities.

Marvin: “Het boek van Erno is lekker praktisch geschreven en goed te begrijpen.”

Marvin heeft mij 7 vragen gesteld en deze met antwoord in zijn artikel opgenomen. Bijvoorbeeld:

5. Waarom moeten mensen jouw boek lezen?
Niemand moet mijn boek lezen, maar als je moeite hebt met aquisitie dan is het handig. Als je een website hebt er je krijgt er geen klanten mee, als je netwerk moe bent, als je niet meer achter klanten aan wilt jagen is dit een boek met veel praktische tips en het werkt.

7. Als je de lezer 1 tip mag geven. Welke zou dat dan zijn?
Gebruik het internet in jouw voordeel. Niet de hele dag lopen zoeken en grasduinen op dat grote web maar vooral zelf produceren. Maak jouw inzichten, visie, denkwijze, ideeën bekend aan de wereld. Het kost niet niets, want het kost tijd, maar verder zijn er weinig investeringen nodig.

En dit is de conclusie van Marvin:

Als ik het boek van Erno in een alinea moet beschrijven, dan zie ik het als een praktisch en compleet boek. Als zelfstandige vind je in dit boek voldoende handvaten om mee aan de slag te gaan. De schrijfstijl is lekker gewoon en duidelijk te begrijpen. Het is geschikt voor beginners, maar de iets meer ervaren gebruiker zal zeker geen miskoop aan hebben!

De foto die hij van zichzelf met het boek maakte heeft hij bij het artikel gebruikt. Zie Marvin de Reuver met boek in Las Vegas
Een leuk artikel.

Kies je doelgroep al in de advertenties

door Erno Hannink, 06-07-2010 in Kies je doelgroep

Zo was ik aan het bladeren via Facebook en kwam op een artikel over de i-Hand. Een grappig bedoeld artikel.
Wat zag ik een 3-tal advertenties verzorgt door Chitika (aff).

En ja hoor daar kijk ik naar 3 advertenties van mijn boek – 2 van Laat de klant naar jou komen en 1 van mijn nieuwste boek Kies je doelgroep.
Kies je doelgroep wordt op dit moment geschreven. De deadline is 15 september voor het volledige manuscript. Het boek ligt januari 2011 in de winkel en het is al te bestellen. (boek.net) 🙂

Een boek waar je wat aan hebt!

door Erno Hannink, 19-06-2010 in Lezers

Op Bol.com vond ik deze review van Kirchamat.

Het boek van Erno Hannink ging mee op vakantie, en ik heb het – heerlijk in de zon liggend – praktisch in één ruk uitgelezen. Het is geschreven in lekker leesbare taal, en je kunt er wat mee!
Als kleine ondernemer/zzp’er word je op het spoor gezet van interessante sociale media zoals Linkedin, en je kunt er meteen mee aan de slag. Dat heb ik dus ook direct na mijn vakantie gedaan. En: ik heb al een klus binnen (ik ben tekstschrijver) op basis van mijn nieuwsbrief die ik op aanraden van Erno heb geschreven.
Blij dat ik het boek gekocht heb; ik zou het iedere kleine ondernemer of zzp’er aanraden!

De review is geschreven door en hij gaf het boek 5 sterren.
De pluspunten volgens Kirchamat: Toegankelijk, Inspirerend, Praktisch toepasbaar, Heldere uitleg

Het leuke is natuurlijk dat hij al gelijk een klus heeft gekregen op basis van zijn nieuwe nieuwsbrief.

De 2e druk is uit met nieuwe testimonials van lezers

door Erno Hannink, 26-05-2010 in Uncategorized

De 2e druk van Laat de klant naar jou komen is uit.

De volgende testimonials zijn opgenomen in deze 2e druk van het boek:

Vandaag kreeg ik nog deze mail van Annemarie Bult van ABBT:

“Wat een geweldig boek.

Eindelijk heb ik een leidraad gevonden voor mijn marketingstrategie en hoef ik niet meer in mijn eentje achter mijn bureau te zwemmen in de zee aan informatie die op het wereldwijde web te vinden is.”

Heerlijk om zo iets te mogen ontvangen.

Langzaam maar zeker zal deze druk in de winkels komen en bij de digitale boekhandels zoals managementboek.nl
Mogelijk door deze nieuwe druk kwam het boek opnieuw binnen in de top 100 zelfs in de top 50.

Wat ook mooi om te zien is zijn de stemmen: 12 x 5 sterren, en 9 x 4 sterren, 2 x 3 sterren en maar 1 keer 2 sterren.

Marvin de Reuver met boek in Las Vegas

door Erno Hannink, 15-03-2010 in Boek op locatie

Laat de klant naar jou komen gaat nu echt de wereld rond. Leuk!
Was het al Griekenland nu in de VS, Las Vegas.

Marvin de Reuver nam het boek mee en maakte een mooie foto vanaf Stratosphere Tower Las Vegas. Op de achtergrond zie je de beroemde Strip van Las Vegas.

marvin-de-reuver-boekoplocatie-las-vegas

Marvin zegt het volgende over het boek:

‘Dit boek van Erno is een gemakkelijk te begrijpen en direct toepasbaar boek. Ondanks dat ik al enige kennis over social media had, heeft dit boek mij toch nieuwe inzichten gegeven. Erno geeft je hele praktische tips en legt het nut van een medium uit. Hij laat je de mogelijkheden zien, het doel en het eventuele resultaat. Dit boek is zeker een aanrader voor iedere zelfstandige die aan de slag wilt met social media.’

Je vindt Marvin onder andere op:
http://twitter.com/marvindereuver
http://www.marvindereuver.nl

Dank je wel Marvin, voor deze foto en je aanbeveling.

Zelfstandigen en interimmers maken onvoldoende gebruik van internet

door Erno Hannink, 12-03-2010 in Gevonden worden

love a duckHet is natuurlijk wel een beetje als Wij van WC Eend adviseren WC Eend, maar toch.
Uit het artikel ZZP-ers moeilijk te vinden op internet:

Zelfstandigen en interimmers verkleinen hun kansen op opdrachten onnodig door onvoldoende gebruik te maken van internet. Dit blijkt uit een onderzoek van Interimpuls… Hieruit blijkt dat slechts 12 % van de zzp’ers een eigen internetsite heeft die via Google te vinden is en dat slechts ongeveer 10% te vinden is via Linkedin.

Dit onderzoek is uitgevoerd door Interimpuls, een online initiatief die vraag en aanbod bij elkaar brengt op de interimmarkt.
Het onderzoek was gericht op zelfstandigen actief in de vakgebieden ICT, financieel, juridisch, marketing en algemeen management.

Het aantal interimopdrachten is behoorlijk teruggelopen de laatste maanden. Nog steeds vertrouwen de meeste ZZP’ers en interimmers voor het verkrijgen van nieuwe opdrachten op hun bestaande netwerk en een vermelding in de telefoon- en bedrijvengids.

Tja, dit boek heb natuurlijk niet voor niets geschreven. Ik zag het zelfde probleem en niet alleen in de genoemde groep. Ook al heeft een deel wel een website dan is deze niet erg effectief in de meeste gevallen. Een LinkedIn profiel heeft bijna iedere professional wel, maar wat doe je er mee? Twitter?

Lees gratis de 30 minuten versie van het boek

Bron: Interimpuls

Creative Commons License photo credit: alancleaver_2000

Start nieuw boek – Kiezen van je doelgroep

door Erno Hannink, 12-03-2010 in Boek

Laat de klant naar jou komen was mij eerste boek, maar niet het laatste boek wat ik wil uitgeven. Sterker nog voorlopig wil ik ieder jaar een boek publiceren.

Na overleg met A.W. Bruna, de uitgever ook van dit boek, is er een start gemaakt met een boek dat gaat over kiezen van je doelgroep. Een belangrijke keuze voor een succesvol bedrijf.

Op ErnoHannink.nl ben ik gestart met vragen over het boek. Onder ander probeer ik samen met de lezers de beste titel voor het boek te bedenken. Ook de outline van het boek, die ik heb opgezet, geeft ruimte voor aanvullingen.

Daar is zeer positief op gereageerd te zien aan het aantal reacties en hoe vaak het artikel al is gelezen.
Wil jij ook een bijdrage leveren aan mijn nieuwe boek?
Ga dan naar Van kiezen krijg je kiespijn en reageer.

Karen de Vries met boek in Griekenland

door Erno Hannink, 05-03-2010 in Boek op locatie

Karen de Vries van Karidies

Zoals beloofd heb ik een foto gemaakt met jouw boek in Epidavros in Griekenland.

Vanmorgen aan de haven met een heerlijk zonnetje.

Dit is het dorp waar ik vele maanden woon en werk.

Ik had je boek ook bij me om er daadwerkelijk mee aan de slag te gaan, maar zoals je ziet is het veel te mooi weer en heb ik me meer gelaafd aan de bergen, het strand en mijn atelier.

Dus in Nederland weer verder met je waardevolle tips.

Met een heerlijk foto waardoor je zin krijgt in Griekenland in deze periode van het jaar.
Karen de Vries met Laat de klant naar jou komenin Griekenland

Jezelf verkopen als zelfstandige is lastig

door Erno Hannink, 02-03-2010 in Media

‘Zichzelf verkopen is iets wat veel zelfstandigen moeilijk vinden.’ Om dit niet meer te hoeven doen, geeft Erno Hannink tips voor het bedrijven van goede marketing in Laat de klant naar jou komen. M&L vraagt Erno Hannink wat effectievere marketing is: een blog starten op je website of mond-tot-mondreclame.

Voor Management & Literatuur (M&L) nam Pierre de Winter een interview met mij op. Via onderstaande MP3 kun je dat interview beluisteren.

int9789022959459_17970.mp3