Het boek Laat de klant naar jou komenklanten krijgen via internet voor de ZZPer kent 4 gedeelten.

  • Marketing voor een zelfstandige
  • Gevonden worden door je doelgroep
  • Contact onderhouden met je doelgroep
  • Middenin je doelgroep

Marketing voor een zelfstandige
Welke marketingmiddelen werken erg goed voor een zelfstandige en welke veel minder. Waarom zou je kiezen voor online marketing.

Gevonden worden door je doelgroep
Hoe zorg je er nu voor dat je wordt gevonden als de doelgroep naar jou op zoek is.
Artikelen publiceren is een belangrijk middel om er voor te zorgen dat je gevonden wordt.

Contact onderhouden met je doelgroep
Voordat de doelgroep voldoende vertrouwen heeft om een dienst of product van je af te nemen moeten ze vaker van je gehoord hebben. Ergens rond de 10-12 keren, soms wel 50 of 100 keren. Permissie marketing ga je gebruiken. De potentiele klant geeft jou toestemming om contact te onderhouden.

Middenin je doelgroep
‘Ik zie jou ook overal’ of ‘Ik kom jou ook overal tegen’ hoor ik regelmatig van nieuwe klanten. Door online te netwerken in de doelgroep komen ze jou overal tegen. Hierdoor blijf je hoog in het aandachtsgebied van je doelgroep. Als nadenken over een oplossing voor hun probleem kom jij ‘spontaan’ in hun gedachten op.

Het eerste boek van Erno Hannink gaat over het onderwerp waar hij zich nu al jaren op concentreerd – klanten krijgen via internet.