Komt jouw quote op deze pagina dan maak je een kans dat je quote ook in de herdruk van het boek komt

Dit zeggen anderen over Laat de klant naar jou komen:

Susan Gengler Adviseur/Consultant bij LeNS Leerplan Navigatie Systeem mailde mij:

Het is nog wennen. Maar het werkt! Een mail ontvangen voor een afspraak omdat men geintresseerd was in mijn product LeNS leerplannavigatie.

Jenny van Rooij van Jenny van Rooij tekstcorrectie & redactie schreef:

In slechts 30 minuten klaar om écht en concreet aan de slag te gaan met mijn internetmarketing?
Dat leek me wel wat!

Erno Hannink laat je in deze 30-minutenversie van Laat de klant naar jou komen in rap tempo kennismaken met de belangrijkste aspecten van marketing van zzp’ers in deze tijd van sociale media.

Hoe zet je Twitter succesvol in? Hoe begin je een blog? Wat is de meerwaarde van een digitale nieuwsbrief? Erno biedt steeds een mix van inhoudelijke (wat? waarom?) en meer technische (hoe?) informatie. Ik zie het als een praktisch soort ‘werkboek’ vol met tips en verwijzingen voor als je meer wilt.

Voor beginnende ondernemers als ik, is het een prettige handleiding die je stap voor stap kunt opvolgen. Lekker no-nonsense, gewoon beginnen en doen! Maar dan wel weten wát je doet en waaróm.

Erno spreekt zijn lezers op een uiterst prettige manier aan. Zijn taalgebruik is helder en zonder franje. Alsof hij naast je staat en over je schouder meekijkt.

Met deze 30-minutenversie is ook meteen een van de vele tips uit het boek geïllustreerd: door gratis weg te geven zet je jezelf in the picture, bouw je vertrouwen op en trek je uiteindelijk (meer) klanten.

Ik ben om, en kijk al uit naar Erno’s volgende boeken. Dit is in elk geval een aanrader!

Op de site Lancelots de volgende recensie

Het boek geeft heel veel praktische tips waarmee je letterlijk direct aan de slag kunt. Het maakt niet uit of je net voor jezelf begint of al wat jaren bezig bent, Hannink heeft voor ieder wat wils in de aanbieding. Door de opzet van het boek, in vier duidelijke onderwerpen, kun je als lezer zelf beslissen welke stappen voor jou op een bepaald moment het meest van belang zijn. “Laat de klant naar jou komen” telt rond de 200 pagina’s, wat het tot een vrij kort boek maakt. Toch heeft Erno Hannink er een schat aan informatie in verwerkt. Dat heeft wel tot gevolg dat hij niet al te diep op de besproken onderwerpen ingaat, maar dat is ook eigenlijk helemaal niet nodig. Je komt namelijk al een heel eind met wat in het boek te lezen staat. Wie naar aanleiding van die informatie toch meer wil weten, kan terecht op een van de vele websites die Hannink in de tekst noemt.

“Laat de klant naar jou komen” is geschreven in heldere taal en geeft duidelijk antwoord op vragen waar elke ZZP’er wel eens mee worstelt: “Waarom krijg ik zo weinig concrete aanvragen via mijn website?” en “Hoe kan ik voor weinig geld toch naamsbekendheid krijgen?” bijvoorbeeld. Herkenbaar? Dan is “Laat de klant naar jou komen”
een echte aanrader, zeker als je liever snel aan de slag gaat zonder eerst een dik boek vol marketingtheorie door te moeten worstelen.

Via LinkedIn, zegt Pauline Zwart eigenaar van Connecta:

“Hoi Erno, ik ben je boek aan het lezen, leuke en nuttige tips! Van dit soort boeken lees ik meestal maar 10%, de rest is voor mij dan herhaling. Maar die van jou voegt wél echt iets toe.”

Op Bol.com de volgende review van

Het boek van Erno Hannink ging mee op vakantie, en ik heb het – heerlijk in de zon liggend – praktisch in één ruk uitgelezen. Het is geschreven in lekker leesbare taal, en je kunt er wat mee!
Als kleine ondernemer/zzp’er word je op het spoor gezet van interessante sociale media zoals Linkedin, en je kunt er meteen mee aan de slag. Dat heb ik dus ook direct na mijn vakantie gedaan. En: ik heb al een klus binnen (ik ben tekstschrijver) op basis van mijn nieuwsbrief die ik op aanraden van Erno heb geschreven.
Blij dat ik het boek gekocht heb; ik zou het iedere kleine ondernemer of zzp’er aanraden!

Annemarie Bult van ABBT schreef na ontvangst van alle links uit het boek de volgende mail:

“Wat een geweldig boek.

Eindelijk heb ik een leidraad gevonden voor mijn marketingstrategie en hoef ik niet meer in mijn eentje achter mijn bureau te zwemmen in de zee aan informatie die op het wereldwijde web te vinden is.”

Cor Hospes auteur van Guerrilla Marketing via Twitter:

Boek van @ernohannink http://laatdeklantnaarjoukomen.nl/ staat vol met tips over hoe waarde(n)vol te zijn op social media

Jeroen Smeets via Twitter:

heb er gisteren een stuk in gelezen en werd getroffen door de open, toegankelijke stijl. Complimenten!

Marvin de Reuver zegt het volgende over het boek:

‘Dit boek van Erno is een gemakkelijk te begrijpen en direct toepasbaar boek. Ondanks dat ik al enige kennis over social media had, heeft dit boek mij toch nieuwe inzichten gegeven. Erno geeft je hele praktische tips en legt het nut van een medium uit. Hij laat je de mogelijkheden zien, het doel en het eventuele resultaat. Dit boek is zeker een aanrader voor iedere zelfstandige die aan de slag wilt met social media.’

Marion Geisler heeft een praktijk voor coaching en communicatie via Twitter.

Verkeer op mijn site is 75% omhoog sinds ik mijn site à la your book (‘Laat de klant naar jou toe komen’) heb ge-restyled.

In Eigen Bedrijf – Magazine voor ondernemers (uitgave nr1 2010 van KvK) – “Precies wat ik nodig heb” Mark Blom eigenaar www.stofnodig.nl:

“Sinds kort heb ik een internetwinkel en houd mij bezig met de vraag hoe mensen mijn website gaan vinden. Zoals iedereen maak ik gebruik van GoogleAds, maar dit boek laat zien dat je beter gebruik kunt maken van sociale media als LinkedIn. Mensen gaan je volgen en uiteindelijk komen de klanten naar jou! Een nuttig en ook praktisch boek, want deel twee geeft je de tools om je eigen sociale netwerk te bouwen. Precies wat ik nodig heb.”

In Eigen Bedrijf – Magazine voor ondernemers (uitgave nr1 2010 van KvK) – “Lekker praktisch” Rick Rijshouwer van Rijshouwer Styling:

“Een lekker leesbaar en praktisch boek, maar ik denk dat het bijhouden van blogs en sociale netwerken niet voor iedereen makkelijk is. Je moet dagelijks berichten achterlaten en als schrijven niet je hobby is, kan dat lastig worden. Ik ben ervan overtuigd dat sociale media als marketingtool de toekomst zal zijn, maar ik denk wel dat je van tevoren goed moet nadenken welk netwerk bij jou past. En je moet consequent zijn. En met dit boek in de hand weet je in ieder geval waar te beginnen.”

Gerben van Belzen via Twitter:

@ernohannink Je boek ‘ Laat de klant naar jou komen’ gelezen. Het is top! Een echte must-read voor elke Zzp’er!

Jaenet Bathoorn in 6 redenen om “Laat de klant naar jou komen” van Erno Hannink te lezen

Dit boek is geschreven voor ondernemers die Social Media willen inzetten om klanten naar zich toe te trekken. Erno beschrijft op een bijzonder grondige en levendige manier hoe je dat doet. Het boek is rijkelijk voorzien van illustraties en bevat enorm veel tips die direct toepasbaar zijn. AANRADER!

Marvin de Reuver via Twitter:

Een heel praktisch boek met interessante tips en een goede uitleg omtrent social media.

Debbie Gesthuizen in haar review Battle of the books

In mijn ogen is het boek van Hannink voor de hedendaagse zzp’er een musthave. Hij ziet, net als ik, de enorme kansen die social mediatools bieden. The sky is the limit. Hannink vertelt duidelijk en in detail over alle stappen die je moet nemen en geeft daarbij voorbeelden aan de hand van zijn eigen ervaringen. Hij verliest zichzelf niet in vage termen of ingewikkelde zinnen. Alles is duidelijk en lekker vlot geschreven. En daar houd ik van! Dit boek is een handleiding, of beter, een Bijbel voor de zelfstandige ondernemer!

Coach Jan Jacobs uit België maakte deze video review:

Piet Hurkmans van The Needs vertelt in deze video wat hij van het boek vindt:

Sanne Roemen via Twitter:

@ernohannink ’s boek is een compleet WERKboek voor elke zp-er die zijn online presence op wil bouwen. Petje af!
@ernohannink echt puik werk! #boek

Bas Wallet via Twitter over het boek:

Leuk boek! Probleem is alleen dat dit soort onderwerpen erg verslavend zijn. Vooral het hoofdstuk over bloggen waardeer ik!

en dit zei Bas op Managementboek.nl

Dit boek geeft een prima beeld van hoe er meer rendement uit een website kan worden gehaald. Het boek is in principe bedoeld voor ZZP-ers, maar kan ook worden toegepast op websites met andere doeleinden.
Het boek gaat niet heel erg diep op de materie in, maar geeft een goed beeld van de diverse aspecten die worden besproken, zoals het gebruik van sociale netwerken, de achterliggende juridische zaken en de structuur van een website.
Over het thema blogging wordt dieper uitgeweid.
Laat de klant naar jou komen is laagdrempelig geschreven dus behapbaar voor iedereen maar biedt ook voor professionals interessante hoofdstukken.

Vera van der Vesse zegt op Twitter:

Heb gisteren tijdens KvK-netwerkevent Utrecht jouw boek aanbevolen #Laatdeklantnaarjoukomen . Ik vind het een “must have”.

Bert Tamboer van LivinFLOW via Twitter

“…Je boek leest als een trein.”

en later nog eens opTwitter:

Je boek is geweldig.

Hennie Tibben van tibbenwerkt! via Twitter

“…1e indruk boek: superpraktisch, veel, actueel, good looks”

Mieke Siemons van Knock Art via Twitter

“1e indruk: heel helder en duidelijk geschreven. Bij Scheltema al zitten lezen en… nu ja toen moest ik t hebben. ;-)”

Door Hedwyg van Groenendaal van Via Milia, specialist in webdesign en auteur van o.a. het boek Webdesign van concept tot realisatie, www.linkedin.com/in/hedwygvangroenendaal:

“Het boek ‘Laat de klant naar jou komen’ van Erno Hannink is een boek waarmee de professionele zelfstandige direct mee aan de slag kan. Erno leert je alles over bloggen, hoe je goede nieuwsbrieven verstuurt, hoe je contacten opbouwt en onderhoudt met je doelgroep en hoe je sociale media zoals LinkedIn, Twitter en YouTube inzet.
Het boek is lekker leesbaar en een echt praktijkboek. Ga lekker aan de slag met dit boek van Erno en laat de klanten maar komen!”

Marc Slijper Zelfstandig ondernemer van Slijper ICT Consultancy, www.marcslijper.nl:

“Erno Hannink beschrijft wat internet een ZZP-er kan bieden om bij de klant in beeld te komen. Het boek levert een schat aan informatie op en is prima bruikbaar als naslagwerk.”

Karen Romme, ondernemer en auteur Calimeromarketingboeken:

“Erno Hannink is een van de mensen die door hebben dat internet kleine ondernemers en zelfstandigen enorme kansen biedt. Ben jij daarvan ook overtuigd en wil je aan de slag met een eigen weblog, e-mailnieuwsbrieven en/of online netwerken, dan biedt dit boek je een schat aan praktische informatie waarmee je direct aan de slag kunt.”